Rotterdam

De kinderombudsman vindt dat je een klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover de klacht gaat. Die organisatie moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Op de website van de gemeente Rotterdam lees je hoe je een melding of een klacht kunt indienen of bezwaar kunt maken.

Ook kun je hier informatie vinden over de servicenormen die de gemeente Rotterdam hanteert. Je weet hierdoor wat je van de gemeente kunt verwachten en binnen welke termijn je een reactie mag verwachten.

De gemeente Rotterdam is een grote organisatie. Elk onderdeel van de gemeentelijke organisatie, zoals Belastingen, Werk en Inkomen of Toezicht en Handhaving, is zelf verantwoordelijk voor de behandeling van klachten.

Als je niet precies weet waar en bij wie je moet zijn, maak dan gebruik van het algemene webformulier van de gemeente. Klik hier om op de juiste pagina te komen.

Heb je nog vragen, neem dan contact op met de gemeente Rotterdam. Bel 14 010 of ga naar de contactpagina op de website van de gemeente.

Contact ombudsman
Wil je weten of je klacht daarna door de gemeentelijke kinderombudsman kan worden behandeld?

  • Je kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het gratis
    nummer 0800 2345 111.
  • Wil je ons mailen? Dat kan via info@kinderombudsmanrotterdam.nl .
  • Ook kun je langskomen op een van onze inloopspreekuren.

Inloopspreekuren
Je kunt naar het spreekuur van de (kinder)ombudsman in Rotterdam komen. Dat is elke dinsdag van 09.00 tot 11.30 uur en elke woensdag van 13.30 tot 16.00 uur. Bovendien is er in de oneven weken op donderdag van 18.30 tot 20.30 uur een avondspreekuur. Adres: Meent 106 (4e etage).

Je kunt ook gebruik maken van de inloopspreekuren in een van de andere aangesloten gemeenten. Zie overzicht spreekuren.

Bel eerst even voor je komt
Je hoeft geen afspraak te maken, maar het is beter om eerst even te bellen en uit te leggen wat je klachten zijn. Dan kunnen de medewerkers van de ombudsman je gelijk vertellen of jouw klacht in behandeling kan worden genomen. Zo voorkom je dat je misschien voor niets op het spreekuur komt.

Neem informatie mee
Neem bij het bezoek aan het spreekuur eventuele brieven of aantekeningen mee, die over je klacht gaan. Hoe beter de medewerkers van de kinderombudsman worden geïnformeerd, hoe beter ze jou kunnen helpen.

Kom bijtijds
Wil je zonder melding vooraf naar het inloopspreekuur gaan? Dat kan, maar kom niet op het laatste moment, want we willen graag de tijd nemen om naar je verhaal te luisteren.