Krimpen aan den IJssel

De kinderombudsman vindt dat je een klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover de klacht gaat. Die organisatie moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Op de website van de gemeente Krimpen aan den IJssel  lees je hoe je een melding of een klacht kunt indienen of bezwaar kunt maken.
Bovendien kun je hier informatie vinden over de beslistermijnen die de gemeente Krimpen aan den IJssel hanteert en welke consequenties dat heeft als de gemeente zich niet aan de regels houdt, zoals de mogelijkheid om de gemeente in gebreke te stellen en een dwangsom te eisen.

Ook de verschillende jeugdhulpinstellingen geven op hun website aan hoe je een klacht kan indienen.

Heb je nog vragen, neem dan contact op met de gemeente Krimpen aan den IJssel. Bel 14 0180 of ga naar de contactpagina op de website van de gemeente.

Contact ombudsman
Wil je weten of je klacht daarna door de gemeentelijke kinderombudsman kan worden behandeld?

  • Je kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het gratis
    nummer 0800 2345 111.
  • Wil je ons mailen? Dat kan via info@kinderombudsmanrotterdam.nl .
  • Ook kun je langskomen op een van onze inloopspreekuren.

Inloopspreekuren
De gemeentelijke (kinder)ombudsman houdt iedere maand in Krimpen een inloopspreekuur. Dat wordt gehouden in Ontmoetingscentrum De Tuyter, Nachtegaalstraat 8, steeds op een donderdag van 9.00 tot 10.00 uur.

Je kunt ook gebruik maken van de inloopspreekuren in Rotterdam of de andere aangesloten gemeenten. Zie overzicht spreekuren.

Bel eerst even voor je komt
Je hoeft geen afspraak te maken, maar het is beter om eerst even te bellen en uit te leggen wat je klachten zijn. Dan kunnen de medewerkers van de ombudsman je gelijk vertellen of jouw klacht in behandeling kan worden genomen. Zo voorkom je dat je misschien voor niets op het spreekuur komt.

Neem informatie mee
Neem bij het bezoek aan het spreekuur eventuele brieven of aantekeningen mee, die over je klacht gaan. Hoe beter de medewerkers van de kinderombudsman worden geïnformeerd, hoe beter ze jou kunnen helpen.

Kom bijtijds
Wil je zonder melding vooraf naar het inloopspreekuur gaan? Dat kan, maar kom niet op het laatste moment, want we willen graag de tijd nemen om naar je verhaal te luisteren.