School luistert nu echt naar leerling

Deze maand gaat het over Jens*. Jens is op school agressief behandeld door een leraar. Hij wil hier graag over praten met iemand van school. Jens weet niet goed hoe hij dit moet aanpakken

De kinderombudsman helpt Jens met het opschrijven van zijn verhaal. Ook regelt zij dat Jens een afspraak krijgt met de bestuurder van de school. Jens vertelt in dit gesprek wat er is gebeurd. Hij vindt het een heel fijn gesprek. Hij krijgt het gevoel dat er echt naar hem wordt geluisterd. Na afloop is Jens opgelucht en blij met de excuses die hij krijgt van de school.

De school van Jens vond het gesprek ook erg nuttig. Naar aanleiding van het gesprek komt er meer aandacht  voor hoe docenten om moeten gaan met oplopende spanningen tussen docenten en leeringen. De kinderombudsman is blij dat Jens op deze manier zijn verhaal kon doen en dat de school met het onderwerp aan de slag gaat.

Met welke vragen kan je bij de kinderombudsman terecht en wat doet de kinderombudsman daarmee? Elke maand vind je hier een voorbeeld van de vragen en klachten die de kinderombudsman krijgt en probeert op te lossen.

*Vanwege de privacy gebruiken we een zelfverzonnen naam.