Het bureau van de kinderombudsman

Groepsfoto ombudsman en medewerkers bureauDe kinderombudsman werkt niet alleen.
Bij het bureau van de (kinder)ombudsman werken in totaal zo’n 18 mensen.

Frontoffice
Als je belt krijg je een klachtbehandelaar van de frontoffice van het bureau van de kinderombudsman aan de telefoon. Die maakt de eerste beoordeling.

Met de informatie die de klachtbehandelaar van je krijgt weet hij in de meeste gevallen direct al hoe je het beste verder geholpen kunt worden. Hij nodigt je uit voor een gesprek of verwijst je zo nodig door naar een andere instantie.

Backoffice
Als je klacht uitgebreider onderzocht moet worden, komen de onderzoekers van de backoffice van het bureau van de kinderombudsman in actie. Zij kunnen bij de gemeente en andere organisaties alle gegevens opvragen die nodig zijn om je klacht goed te beoordelen. Ze kunnen zelfs getuigen oproepen of bij een organisatie binnenstappen om onderzoek te doen.

Klachtenregeling
De medewerkers van de kinderombudsman zetten zich in om je klacht zo goed mogelijk te behandelen. Ben je desondanks niet tevreden, bijvoorbeeld omdat je te lang op antwoord moet wachten of omdat je vindt dat je niet netjes te woord bent gestaan, dan kun je daarover een klacht indienen.

Zie de Klachtenregeling gemeentelijke ombudsman en kinderombudsman.

Bewaren